روش های کاهش مصرف برق کولر گازی ال جی

دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر ال جی با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ال جی، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی که از کولر گازی برای خنک کردن خانه شان استفاده می کنند، میزان مصرف برق و صد البته رقم روی قبض برق است! طبیعی هم به نظر می رسد که چرا که هم به طور کلی میزان مصرف برق کولر گازی صرف نظر از برندی که دارد بالاست و هم هزینه های زندگی!‌ به هر روی بد نیست بدانید کاهش مصرف برق کولر گازی ال جی و سایر برندها ممکن است. کافیست چند نکته را رعایت کنید و بعد خواهید دید که مبلغ پرداختی تانبرای برق تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. اگر به دنبال روش های کاهش مصرف برق کولر گازی هستید، این نوشتار مخصوص شماست. با ال جی ۲۴ و بلاگ کاربردی آن همراه باشید!

روش های کاهش مصرف برق کولر گای ال جی

موارد زیر برخی از روش های امتحان شده کاهش مصرف برق هستند و قطعا به درد شما هم خواهند خورد. مروری روی آنها داشته باشید و آنها را عملی کنید تا هزینه های ماهانه خانواده تان کاهش پیدا کند:

۱. اگر هنوز کولر نخریده اید…

در صورتی که تازه به فکر خرید کولر گازی افتاده اید و یکی از موانع شما میزان مصرف برق آن است، پس توصیه می شود همین حالا و در وهله اول، دستگاهی را خریداری نمایید که دارای برچسب انرژی A یا B است. همچنین کولرهایی که اینورتر هستند برای شما مناسبند. دستگاه های اینورتر همراستا با میزان مصرف دستگاه، دور مورد نیاز موتور را کم و زیاد می کنند. بنابراین تاثیر بسیار زیادی روی میزان مصرف برق دارند.

۲. ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید

در صورتی که ظرفیت کولر گازی را متناسب با فضای منزل تان انتخاب کنید، می توانید تا ۲۰ درصد از میزان مصرف برق صرفه جویی کنید. به عنوان مثال اگر در طبقات وسط ساختمان ساکن هستید می توانید ظرفیت برودتی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ (مسکونی) یا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰‌ (اداری و تجاری) را مد نظر داشته باشید. به هر روی توصیه می شود پیش از خرید این مورد را به دقت بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

۳. دمای مناسبی را برای کولر گازی تان انتخاب کنید

تنظیم و انتخاب دمای مناسب کولر گازی کمک شایانی به کاهش مصرف برق آن می کند. به طور ملی توصیه می شود دما را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد انتخاب کنید. انتخاب این دما باعث می شود که کولر گازی فضا را سریع به این دما برساند و بعد می کمپرسور خاموش می شود. به این ترتیب کمپرسور کولر گازی کمترین کارکرد و فشار را دارد و از سویی، محیط به میزان کافی و مناسب خنک می شود.

۴. دستگاه را مطابق با یک زمان بندی مشخص سرویس کنید

سرویس دوره ای کولر گازی از آن جهت اهمیت زیادی دارد که هم خود دستگاه سالم می ماند و هم کارکرد آن در تمام طول استفاده بهینه خواهد ماند. به همین دلیل است که تکنسین ها و تعمیرکاران کولر گازی ال جی یا سایر برندها توصیه می کنند که دستگاه را به حال خودش رها نکنید و هر سال قبل از شروع فصل گرما آن را سرویس کنید.

زمانی که هر قطعه ای از کولر گازی دچار مشکل باشد به دستگاه فشار وارد شده و مصرف انرژی بالا می رود. به عنوان مثال اگر فیلتر یا کندانسور کولر کثیف باشد، فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود. با سرویس دوره ای کولر گازی مانع این مشکلات خواهید شد و هزینه قبض برق تان هم تا حد زیادی کم می شود.

۵. ترموستات قابل برنامه ریزی بخرید

ترموستات قابل رنامه بریزی این قابلیت را دارد که در زمانی که خانه نیستید یا نیازی به روشن بودن کولر گازی ندارید، دستگاه خاموش شود یا باکمترین کارکرد روشن باشد.

۶. دستگاه را در جای مناسبی نصب کنید

یکی از موثرترین روش های کاهش مصرف برق کولر گازی نصب آن در یک جای مناسب است. در صورتی که دستگاه را در جای نامناسبی نصب کنید، هم ممکن است دچار مشکلاتی شود و هم بر مقدار مصرف اترژی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال بهتر است پنل داخلی را خیلی نزدیک به سقف نصب نکنید چرا که فضای نزدیک به سقف گرم تر است و کولر را مجبور می کند با فشار بیشتری کار کند. به این ترتیب کارکرد دستگاه و هزینه برق بالا می رود.

این مطلب چقدر مفید بود؟