علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی؛ معرفی ۶ دلیل + ارائه راهکار

علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر ال جی با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ال جی، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی: بالا رفتن دمای یخچال از آندست مشکلاتی است که می بایست به موقع مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرد چرا که می‌تواند منجر به خرابی مواد غذایی داخلی یخچال شود. به علاوه، زمانی که دمای فضای داخلی یخچال بالاست، با مشکلی چون رشد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در مواد غذایی نیز مواجه خواهید شد که ابدا اتفاق خوبی نیست و سلامت اعضای خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد. از این رو می بایست در اولین فرصت برای رفع مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید. در این نوشتار به دلایل بالا رفتن دمای یخچال ال جی پرداخته ایم. با ال جی ۲۴ همراه باشید.

علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی

علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی

افزایش دمای یخچال ال جی می ‌تواند دلالیل متفاوتی داشته باشد و قطعا می دانید که برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید علت آن شناسایی شود. برخی از دلایل شایع بالا رفتن دمای یخچال به شرح زیر است:

۱. سیستم سرمایشی دستگاه ایراد پیدا کرده است

سیستم سرمایشی در واقع مجموعه ای از قطعات است که حفظ دمای داخلی یخچال و فریزر را بر عهده دارد. کارکرد این سیستم بر اساس اصول فیزیکی سرمایش استوانه‌ای است و با استفاده از فرآیندهای گرمایی و سرمایی، حرارت را از داخل یخچال به بیرون انتقال می دهد. قطعات سیستم سرمایشی یخچال به شرح زیر هستند:

– کمپرسور که مسئول ایجاد فشار بالا در سیستم است. این قطعه با فشرده‌سازی گاز مبرد، حجم آن را کاهش و فشار آن را افزایش می‌دهد.

– کندانسور ابتدایی ترین صفحه انتقال حرارت محسوب می شود. گاز فشرده شده توسط کمپرسور در این قطعه، توسط هوا یا آب خنک و به مایع تبدیل می‌شود.

– بخش تبخیر که در ان گاز سرد شده از کمپرسور به سیستم منتقل شده و از حالت مایع به گاز تبدیل می‌شود. طی این فرآیند جذب گرمای موجود در داخل یخچال رخ داده و دما کاهش می یابد.

– مبدل حرارتی که کارش انتقال حرارت از داخل یخچال به بیرون است به این ترتیب که گاز سرد شده از بخش تبخیر حرارت خود را به محیط اطراف داده و دما پایین می آید.

در صورتی که هر قسمتی از سیستم سرمایشی یخچال دچار ایراد یا خرابی شود، ممکن است دمای داخلی یخچال افزایش پیدا کند.

۲. انسداد یا گرفتگی لوله‌های سرمایشی

در صورتی که لوله های سرمایشی داخلی یا خارجی یخچال دچار گرفتگی شوند، جریان گاز مبرد کم شده، دمای داخلی یخچال افزایش پیدا می کند.

3 . علت بالا رفتن دمای یخچال ال جی: فن خنک‌ کننده دچار ایراد شده است

کار فن خنک ‌کننده در یخچال انتقال حرارت از بخش داخلی به بیرون است. در صورتی که این فن دچار هرگونه ایراد شود یا به درستی کار نکند، حرارت هم به درستی از یخچال خارج نشده و دمای داخلی دستگاه بالا می رود.

4 . مشکلات برقی وجود دارد

در صورتی که برق به درستی به یخچال نرسد، مثلاً در قطعه‌های برقی نقصی وجود داشته باشد یا اتصالات نادرست باشند، کارکرد یخچال با ایراد مواجه شده و دمای داخلی افزایش می یابد.

۵. درب یخچال بسته نمی شود

درب یخچال بسته نمی شود

در صورتی که درب یخچال درست بسته نشود یا سیستم کنترل دما دچار ایراد شود، احتمالا شاهد افزایش دمای یخچال ال جی خواهید بود.

۶. مواد غذایی زیادی داخل یخچال قرار داده اید

زمانی که مقدار زیادی مواد غذایی داخل یخچال قرار می دهید، ممکن است دمای یخچال زیادی بالا برود. حتی ممکن است برخی مواد غذایی مسیرجریان هوا به یخچال را مسدود کنند.

زمانی که دمای یخچال بالا می رود چه کاری انجام دهیم؟

از آنجایی که بالا رفتن دمای یخچال خسارات مالی برای تان خواهد داشت، باید زودتر برای رفع مشکل دست به کار شوید. اقدامات زیر از جمله مواردی است که باید امتحان کنید:

  • بررسی منبع تغذیه برق: پیش از هر کاری مطمئن شوید که برق به درستی به یخچال می رسد. چک کنید که سیم برق متصل باشد و پریز کار می کند.
  • درب یخچال را بررسی کنید: در صورتی که لاستیک درب خراب شده باشد یا مانعی بین درب و دستگاه وجود داشته باشد ممکن است درب بسته نشود و در این صورت دمایداخل یخچال بالا خواهد رفت.
  • توصیه می شود که برای کاهش بار حرارتی موقتا از گذاشتن مواد غذایی گرم، آب گرم، یا غذاهایی که تازه پخته شده اند و هنوز حرارت دارند، در یخچال پرهیز کنید.
  • مطمئن شوید که فن خنک‌کننده یخچال سالم است و به درستی کار می کند. چک کنید که تمیز باشد و خنک.

کلام پایانی

در صورتی که موارد بالا را امتحان کردید و فضای یخچال همچنان گرم بود توصیه می شود که از یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی کمک بخواهید. در صورتی که خودتان دست به آچار شوید و دستگاه را دستکاری کنید ممکن است مشکل موجود را بدتر کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟