علت صدای زیاد جاروبرقی ال جی +ارائه راهکار

علت صدای زیادی جاروبرقی ال جی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر ال جی با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ال جی، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

دنیا تغییر کرده و پیشرفت تکنولوژی کارهای خانه را آسان کرده است. به عنوان مثال، جاروبرقی یک نعمت غیر قابل کتمان است. در حالی که جاروبرقی ها به طور طبیعی صدای بلندی دارند، به دلیل تغییرات فشار هوا، موتور و ارتعاشات بدنه جاروبرقی، گاهی اوقات می توانند آزاردهنده باشند! صدای غیرقابل تحمل جاروبرقی نشان می دهد که دستگاه شما دارای یکی یا همه مشکلات زیر است:

  • بلبرینگ های برس آسیب دیده یا زنگ زده
  • انسداد در فیلترها و سایر اجزاء
  • فن آسیب دیده
  • شل شدن اجزای داخلی

چرا جاروبرقی ال جی صدای زیادی ایجاد می کند؟

طبیعی است که جاروبرقی شما هنگام کار صدا داشته باشد چون:

  • موتور دارد
  • تغییرات مداوم فشار هوا دارد
  • لرزش در حین کار دارد

لرزش جاروبرقی ال جی

در حین تمیز کردن، جاروبرقی به دلیل برخورد هوا با قطعات مختلف دستگاه به لرزه در می آید. این ارتعاشات باعث ایجاد صدا در هنگام تمیز کردن می شود.

تغییرات مداوم فشار هوا

هنگام جمع آوری گرد و غبار و زباله، فن جاروبرقی به سرعت می چرخد ​​و در نتیجه فشار هوا تغییر می کند. هوای خارج شده از طریق مکش به پاک کننده باز می گردد و جاروبرقی را پر سر و صدا می کند. جاروبرقی های دارای قدرت مکش بالا صدای بیشتری نسبت به جاروبرقی های دارای قدرت مکش پایین دارند.

موتور جاروبرقی

موتورهای جاروبرقی هنگام چرخش تسمه می چرخند و صدای بلندی ایجاد می کنند. جاروبرقی های دارای موتور DC نسبت به جاروبرقی هایی که از موتورهای AC استفاده می کنند کم صداتر هستند.

علت صدای زیادی جاروبرقی ال جی (صدای بیش از اندازه بلند)

اگر صدای جاروبرقی شما به طور غیر عادی بلند باشد، ممکن است معیوب باشد و یک متخصص باید موارد زیر را بررسی کند.

انسداد در اجزا

پر بودن کیسه جاروبرقی

اکثر جاروبرقی های خانگی دارای فیلترهایی هستند که نمونه معمول آن در نزدیکی کیسه یا محفظه گرد و غبار نصب شده است.

این فیلترها گرد و غبار، خاک، زباله و سایر آلاینده ها را جمع آوری می کنند. با گذشت زمان، این آلاینده‌ها راه‌های عبور هوا را مسدود می‌کنند و باعث می‌شوند که جاروبرقی تحت فشار قرار بگیرد و در حین تمیز کاری سخت کار کند و در نتیجه صدای بلندی ایجاد می‌شود.

تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی و شستشوی صحیح هر نوع (قابل شستشو و غیرقابل شستشو) را برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها یاد بگیرید. فیلتر را به طور منظم تمیز کنید تا از شر صداهای بلند و تحریک کننده جاروبرقی خلاص شوید.

فیلتر معیوب نیز باعث می شود که جاروبرقی صدای غیرعادی داشته باشد، حتی زمانی که همه چیز مرتب باشد. اگر یک سال از تعویض فیلتر می گذرد، جاروبرقی خاک بیرون می دهد یا یا مکش آن کم شده است، وقتش است که آن را عوض کنید. تعویض فیلتر قدرت مکش و صدای جاروبرقی را به سطوح عادی باز می گرداند.

گرفتگی شیلنگ ها و کیسه های پر جاروبرقی نیز صدا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. صدای سوت می تواند نشان دهنده گرفتگی لوله یا پر بودن کیسه باشد. به طور منظم کیسه گرد و غبار را بر اساس تعداد دفعاتی که خانه را جاروبرقی می کشید، خالی کنید.

مهره، سکه و سایر اقلام بزرگ اغلب لوله و در نتیجه جریان هوا را مسدود می کنند. در این صورت جارو برقی صدای بلندی تولید می کند، زیرا موتور فشار می آورد تا هوا را از طریق شیلنگ عبور دهد.

در طول تعمیر و نگهداری منظم جاروبرقی یا در صورت لزوم، خرطومی را جدا کرده و از یک برس سیمی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برس را از داخل شیلنگ عبور دهید تا همه گرفتگی ها از بین بروند.

غلتک‌های برس جاروبرقی اغلب زمانی که پرزها پر از زباله، خز حیوانات خانگی، موهای بلند، رشته‌ها و گرد و غبار می‌شوند، در هم می‌پیچند. این کار چرخش موثر موها را دشوار می کند و صدایی تحریک کننده ایجاد می کند.

قطعات شل شده جاروبرقی

برخی از قطعات جاروبرقی ممکن است شل شوند. اگر صدای مزاحم پس از جداسازی و مونتاژ مجدد جاروبرقی شما شروع شد، بررسی کنید که آیا فن، تسمه، دستگیره، چرخ‌ها، سر برس، سیم برق، خرطومی و سایر اجزا شل شده‌اند.

برس های شل روی رول به محفظه رول برس برخورد می کنند. آنها را محکم ببندید تا صدای مزاحم متوقف شود.

هنگامی که فن شل است صدای خراشیدگی می شنوید. وقتی فن موتور می افتد، فن می چرخد ​​و به محفظه برخورد می کند و صدای بلندی ایجاد می کند. فن موتور را تنظیم کنید.

ناهماهنگی اجزاء نیز باعث می شود که صدای جاروبرقی بسیار زیاد باشد. به عنوان مثال، مهره های شل فشرده باعث می شود که جاروبرقی در هنگام برخورد با بدنه صدای بسیار بلندی ایجاد کند.

پروانه را به درستی تراز کرده و مهره را سفت کنید.

خرابی یا انسداد فن

یک فن آسیب دیده یا مسدود، صدای بیش از حد بلند و آزاردهنده ای ایجاد می کند. فن را با برداشتن محفظه ای که موتور را پنهان می کند، بررسی کنید و بررسی کنید که آیا مسدود یا فرسوده شده است یا نه.

هر گونه خز، زباله، خاک، گرد و غبار و سایر ذرات را در صورت انسداد پاک کنید.

فنی که روغن کاری ضعیف دارد نیز پر سر و صدا است و به مرور زمان فرسوده می شود.

به طور مرتب فن را تمیز و روغن کاری کنید تا صدای جاروبرقی شما کمتر شود. در صورت نیاز آن را تعویض کنید و محکم ببندید تا مطمئن شوید که شل نیست و باعث ایجاد صدای جغجغه نمی شود.

بلبرینگ برس معیوب شده یا زنگ زده

وقتی آب وارد بلبرینگ برس می شود، زنگ می زند. بلبرینگ های زنگ زده یا فرسوده (شکسته) باعث ایجاد ارتعاشات بیش از حد در هنگام تمیز کاری می شوند که باعث ایجاد صدای بلند جاروبرقی می شود.

برای جلوگیری از زنگ زدگی بلبرینگ برس را به طور مرتب چرب کنید. یاتاقان های زنگ زده یا فرسوده را در اسرع وقت تعویض کنید.

تنظیم ارتفاع ضعیف

تنظیمات ارتفاع صحیح را برای فرش های کم پرز و کف صاف انتخاب کنید. تنظیمات اشتباه ارتفاع باعث می شود که به دلیل افزایش جریان هوا و رول برس، جاروبرقی صدای بیش از اندازه بلندی تولید کند.

اگر دستگاهی رده بالا دارید، هنگام تمیز کردن کف‌های چوبی با جاروبرقی، برس‌ها را ببندید. گذاشتن برس ها روی ارتفاع بلند باعث سر و صدای زیاد می شود و گاهی ممکن است به کفپوش آسیب برساند.

تنظیمات ارتفاع مناسب و خاموش کردن برس ها در صورت لزوم باعث کاهش صدای جاروبرقی می شود.

چطور از خراب شدن حاروبرقی جلوگیری کنیم؟

نگهداری پیشگیرانه جاروبرقی ها از ایجاد صدای بیش از حد در هنگام کار جلوگیری می کند:

  • بسته به دفعات استفاده از جاروبرقی کیسه ها را هر هفته یا دو هفته یک بار خالی کنید
  • رول های برس، فیلترها، یاتاقان های برس و سایر اجزاء را به طور منظم جدا کرده و تمیز کنید
  • تسمه های شل و قطعات زنگ زده را تعویض کنید
  • هنگام مونتاژ مجدد دستگاه، تمام قطعات را محکم ببندید
این مطلب چقدر مفید بود؟