علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر ال جی با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ال جی، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی از آن اتفاقاتی است که رسما آدم را به هم می ریزد. تصور کنید در یک روز گرم تابستانی که از هوای مطبوع کولر گازی لذت می برید، ناگهان دستگاه خاموش می شود! شما می مانید و کولری که روشن نمی شود و هوایی که به نظر می رسد هر لحظه گرم تر می شود. اما علت بروز این مشکل چیست؟ با هم در این نوشتار خواهیم دید.

علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی ال جی

خرابی کمپرسور یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی است. خرابی کمپرسور کولر گازی ال جی به دلایل مختلفی رخ می دهد. یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا خاموش شدن کولر گازی به دلیل خرابی کمپرسور است یا خیر! این است که به زمان خاموش شدن دستگاه دقت کنید.

اگر کولر گازی را روشن کردید و قبل از اینکه اتاق را خنک کند، خاموش شد به احتمال زیاد مشکل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی ناشی از خرابی کمپرسور است. در هر صورت اگر علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی همین باشد، بهتر است تعمیر را به یک تعمیرکار متخصص که در زمینه تعمیر کولر گازی ال جی تجربه کافی را دارد، بسپارید.

برخی از دلایل خراب شدن کمپرسور کولر گازی عبارتند از: کم یا زیاد بودن ماده خنک کننده کولر گازی، بروز مشکلات مرتبط با برق یا مشکل سیم کشی کمپرسور، جمع شدن آلودگی در قسمت کویل کندانسور، بروز یخ زدگی در قسمت کمپرسور، داغ کردن کمپرسور، نشت روغن و وجود تفاوت در فشار تخلیه و مکش.

توجه داشته باشید که بررسی و عیب یابی کمپرسور کولر گازی، امری تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکار کولر گازی ال جی انجام شود.

کم یا زیاد بودن ماده خنک کننده

مبرد یکی از اجزای اصلی است که وجود آن در کولر گازی ضرورت دارد. این قطعه با جذب گرمای هوای اتاق نقش اصلی را در کاهش دما یا خنک کردن فضا دارد. میزان ماده خنک کننده استفاده شده در کولر گازی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. این میزان باید متعادل باشد. بنا براین بد نیست با سرویس سالانه کولر گازی از نرمال بودن میزان گاز مبرد اطمینان حاصل کنید.
کم یا زیاد بودن مبرد می‌توند مشکلاتی در روند خنک کردن هوای اتاق ایجاد کرده و در نتیجه باعث خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی شود.

مشکل سیم کشی و برق

مشکل سیم کشی و برق

مشکل برق و سیم کشی کمپرسور دیگر علت خرابی این قطعه مهم است. کولر گازی ال جی یک وسیله برقی است و به همین دلیل درست و ایمن بودن برق کشی آن اهمیت زیادی دارد. برای درست کار کردن کمپرسور لازم است تمام قطعات الکتریکی آن درست عمل کنند‌. حتی کوچکترین اتصالی در سیم کشی می تواند عامل خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی اسپیلت ال جی باشد.

آلودگی کویل کندانسور

آلودگی کویل کندانسور هم می تواند یک علت خراب شدن کمپرسور کولر گازی باشد. جمع شدن آلودگی در این قسمت می‌توند عامل بروز اختلال در عملکرد خنک کنندگی کولر گازی باشد. در اثر این اختلال هم کمپرسور خاموش می‌شود. بهترین راهکار جلوگیری از بروز چنین حالتی این است که در بازه‌های زمانی مشخص کویل کندانسور را تمیز کنید. تمیز کردن به موقع این قطعه احتمال خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی ال جی را تا حد زیادی کاهش دهد.

یخ زدگی

در برخی موارد وجود یخ زدگی در کولر گازی یا برفک در قسمت خارجی یونیت می تواند علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باشد. علت وجود یخ یا برفک هم این است کهماده خنک کننده کم شده و باعث بروز یخ زدگی و برفک می‌شود. اگر این مورد اتفاق بیفتد، عملکرد کلی کولر گازی دچار اختلال می‌شود و کمپرسور هم به طور ناگهانی خاموش می‌شود.

گرم شدن بیش از حد یا داغ شدن کمپرسور

دلایل زیادی می‌توانند سبب داغ کردن کمپرسور شوند و زمانی که کمپرسور بیش از حد گرم ‌شود، خود سیستم به طور خودکار کمپرسور را خاموش می‌کند تا کمپرسور بیشتر آسیب نبیند. گرم شدن بیش از حد کمپرسور می‌تواند آسیب‌های جدی به کولر گازی ال جی وارد کند و هزینه زیادی هم روی دست تان بگذارد. رعایت برخی نکات از بروز این حالت جلوگیری می‌کند.

عواملی که سبب گرم شدن کمپرسور می‌ شوند:

یکی از دلایل مهم داغ کردن کمپرسور وجود تفاوت بین فشار مکش و تخلیه است. اختلاف فشار گفته شده خود به دلایل متفاوتی به وجود می‌آید (مثلا کم بودن میزان مایع خنک کننده، خراب بودن شیر انبساط، خراب بودن فن کندانسور). البته لازم است بدانید با سرویس کردن دوره ای کولر گازی مانع بروز این مشکلات خواهید شد.

عامل دیگری که باعث گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور می شود، نشتی روغن است. خوب است بدانید داخل کمپرسور روغن مخصوصی به نام روغن تبرید استفاده می‌شود. نقش اصلی این روغن بهبود عملکرد کمپرسور است. این روغن علاوه بر بهبود عملکرد گرمای اضافه کمپرسور را نیز دفع کرده و در نتیجه سبب کاهش دمای کمپرسور شده، مانع بیش از حد گرم شدن آن می‌شود.

نشتی یا حتی گرم شدن بیش از حد کمپرسور می‌تواند میزان این روغن را کاهش دهد. همچنین کم شدن حجم این روغن آسیب‌های مکانیکی به کولر گازی وارد می کند و هزینه زیادی روی دست تان می گذارد. این مورد از جمله مشکلاتی است که می‌تواند کمپرسور را به طور کلی از کار بیندازد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید